Reivindiquem el rol del tercer sector en les polítiques actives d’ocupació a Catalunya

Durant el maig de 2025, les entitats d’ECAS hem sabut que el SOC deixarà d’impulsar el programa d’ocupació SINGULARS, que a través de l’acció de les entitats socials especialitzades i centres formatius, acompanya anualment més de 3.500 joves per reforçar l’ocupabilitat de jovent no ocupat i no integrat en els sistemes d’educació reglats. Així doncs, la supressió d’aquest programa deixa un col·lectiu molt vulnerable en una greu situació de desatenció.

Això se suma a que, en els últims anys, alguns programes públics d’inserció sociolaboral, com el MAIS, enfocat a persones receptores de la Renda Garantida de Ciutadania, han endurit les condicions, principalment a través la reducció de la durada d’acompanyament i exigint resultats d’inserció ràpida.

En aquest context, les entitats d’ECAS hem elaborat el document El rol del tercer sector en les polítiques actives d’ocupació a Catalunya. Cap a un nou model de concertació?, que entregarem als referents polítics per reivindicar el rol complementari que han de tenir les administracions públiques i les entitats socials en el desplegament de les polítiques actives d’ocupació a Catalunya.

L’elaboració d’aquest document s’emmarca en la campanya sota el lema “La protecció de la salut és un dret bàsic, el treball digne també”, engegada per les 67 entitats de la Comissió d’Inserció Sociolaboral d’ECAS el juny de 2025 per reivindicar l’accés al treball digne com a pilar bàsic per la cohesió social, així com el paper de les entitats socials com agents clau per a la promoció de l’ocupació de qualitat a Catalunya. La campanya respon a la constatació que el govern no dona resposta ferma a la desigualtat creixent a Catalunya que les entitats socials denunciem des de fa temps.

Descarrega’t el document