La Catalunya dels 8 milions

Què vol dir viure en una Catalunya de 8 milions de persones? Més enllà de la xifra, ens indica com està canviant: una Catalunya més diversa, però també amb desigualtats que es cronifiquen.

El pròxim 22 de gener a les 17:30h, inaugurem al Palau Macaya el cicle de reflexió que impulsarem durant el 2026, com a projecte guanyador de la Convocatòria de Reflexió 2025, que té com a títol ‘Diversitat ètnica i cultural i desigualtats socials. Cap unes polítiques que reforcin la cohesió social a Catalunya’, amb diverses activitats que s’extendran fins el juliol de 2026.

En aquesta sessió inaugural, reflexionarem amb Gloria Elena Rendón Toro i Héctor Cebolla Boado sobre prospectiva demogràfica, desigualtats econòmiques i socials en clau d’origen i racisme estructural per tal de promoure nous relats i polítiques d’inclusió que contribueixin a crear una societat més cohesionada.

🗣 Gloria Elena Rendón Toro és antropòloga, docent i investigadora al Centre d’Estudis i Recerca en Migracions (CER Migracions), experta en migracions, gestió de la diversitat i polítiques d’acollida.

🗣 Héctor Cebolla Boado és sociòleg i investigador científic a l’Institut d’Economia, Geografia i Demografia (IEGD) del Consell Superior d’Investigacions Científiques d’Espanya (CISC).

La sessió la moderarà la periodista Elisenda Colell.

Es tracta d’una activitat gratuïta amb reserva prèvia, no et quedis sense plaça!

 

Inscriu-t’hi!